Hızlı Menü X

Arkaplan Rengi

Linklerin Altını Çiz

Linkleri Belirginleştir

Ayarları Sıfırla

Kapat


KARABAĞLAR BELEDİYESİ E-EKSPER UYGULAMASI

Karabağlar Belediyesi, Arşiv Yönetim Sistemi içerisinde bulunan E-Eksper modülü, 2023 yılında devreye alınmıştır. Bu uygulama ile eksperler ve bilirkişiler ihtiyaç duydukları İmar Arşiv Dosyalarını online talep etmekte, ilgili kişilere yönelik başvuru evrakları incelendikten ve İmar Arşiv Personelleri tarafından onay verildikten sonra ödeme işlemleri online ödeme olarak yapılmakta ve talep ettikleri belgeler 48 saatliğine Dijital Arşiv üzerinden paylaşılmaktadır.

2023 yılı içerisinde E-Eksper ile 1970 adet başvuru online olarak alınmıştır. Eksperler, belediyemize gelmeden, elektronik ortamda başvurularını iletmişler, talep etmiş oldukları belgelere elektronik ortamdan erişim sağlayabilmişlerdir. 2023 yılında E-Eksper Uygulaması kullanılarak 1970 adet başvuru yapılmış, bunlardan 252 başvuru İmar Müdürlüğü tarafından uygun bulunmayarak reddedilmiş olup, 1718 başvuruya olumlu yanıt verilmiştir. Talep edilen ilgili ada/parsele yönelik İmar Arşiv Belgeleri eksperlere, elektronik ortamda inceleyebilmeleri ve indirebilme imkânı sağlanmıştır.  

E-Eksper Uygulamasından yararlanabilmek için, Belediyemiz e-belediye sistemine kayıtlı kullanıcı olunması gerekmektedir. Daha önceden E-Belediye Üyelik işlemlerini tamamlayan kişiler kullanıcı adı ve şifresi ile e-eksper uygulamasına direk giriş yapabilirler. Kullanıcı adı ve şifresini unutanlar ile yeni üye olacak kişiler, e-belediye işlemler menüsünü tıklayarak üyeliklerini oluşturabilirler veya sürecin işleyici ve teknik sorular ile ilgili e-eksper kılavuzunun incelenmesi ve 0232 414 76 38 bu numaranın aranması gerekmektedir.

E-Belediye Üyelik Ekranı                                                                                       E-Eksper Giriş Ekranı 

   

Sisteme giriş yapabilmek için Arşiv Yönetim Sisteminde kayıtlı olmaları gerekmektedir. Kullanıcı adı ve şifresi alabilmek için Arşiv Müdürlüğü ile bağlantıya geçmeleri gerekmektedir. Kullanıcı adı ve şifresi ile giriş yapıldıktan sonra Arşiv Yönetim Sistemi eksper havuzunda kayıtlı hale gelirler. Eksper Lisans Belgesi ile Eksperlik Başvurusu Talebinde bulunulması gerekmektedir. Eksperlik Rol ataması ve kullanıcısı ile ilgili başvuru kurum yetkilisi tarafından incelendikten ve onaylandıktan sonra E-eksper sistemi üzerinden belge talep başvurusunda bulunabilirler.

Karabağlar Belediyesi Arşiv Müdürlüğü tarafında 2023 yılında devreye alınan E-Eksper Uygulaması üzerinden şuana kadar 2.600’ün üzerinde başvuru alınmıştır. Böylece fiziksel arşivlerin yıpranması önlenerek; aynı zamanda sınırlı sayıda kişi erişiminin, zaman ve mekândan bağımsız başvuru yapma imkânı ile talep edilen belgeleri istenildiği zamanda görüntüleme, indirebilme ve kolay erişim özellikleri ile eksperlerin işini kolaylaştıran elektronik hizmet sağlanmıştır.

 

Top